DK – Handelsbetingelser

– – Handelsbetingelser – –

Firmainformation:

umame.dk / borest aps
Vorrevej 30
8541 Skødstrup
Tlf.: Telefon er lukket så du SKAL skrive en mail til os
E-mail: umame@borest.dk

Alt kontakt bedes være på MAIL, da vi desværre ikke har meget tid til telefon. Vi tager primært telefonen i tidsrummet 10-11 på alle hverdage, men det kan desværre godt være svært at komme igennem.

Herefter kaldt: UMAME

CVR-nr.: 43095579

Købsbetingelser
Alle priser er inkl. dansk moms på 25%, men eksklusive fragtomkostninger. Når du bestiller varer via vores hjemmeside, modtager du en e-mail med en kopi af din bestilling. Såfremt en del af bestillingen ikke er på lager, vil vi kontakte dig enten via telefon eller pr. e-mail. (Dog ingen garanti under udsalg). UMAME har intelligent lagerstyring, så der vises kun varer på web-sitet, hvis de er på lager. Vi tager dog forbehold for lagertællingsfejl.

– – Betaling og Sikkerhed – –

Hos UMAME kan du betale med følgende betalingskort:

Danske betalingskort (betalingsgebyr):
Dankort (0,00 kr.)
MobilePay (0,00 kr.)
Visa/Dankort (0,00 kr.)

Internationale betalingskort:
Visa (0%)
Mastercard (0%)

Ved brug af ovenstående betalingsmuligheder kan der være forbundet et mindre kortgebyr til PBS (gebyret står i parentesen) Når du betaler med betalingskort, vil betalingen først blive trukket fra din konto, når varerne afsendes fra UMAME. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Betales der med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Ved misbrug har du mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på kr. 1200, når dit dankort misbruges ved brug af pin-kode. De data, som du oplyser i forbindelse med et køb, der er betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken UMAME eller andre har mulighed for at læse dataene. Alle købsaftaler, ordrebekræftelser og lign. indgåes på dansk. Du vælger betalingsmetode, når du er kommet til Checkout-siden.

Sikkerhed
Hos UMAME benytter vi os af Quickpays betalingssystem, der lever op til alle de sikkerhedskrav der er stillet, godkendt og certificeret af PBS. Al kommunikation mellem Quickpays betalingssystem og dig som kortindehaver, foregår via en krypteret.

– – Levering – –

Hos UMAME afsendes ordren indenfor 1 til 4 hverdage.

Ved gennemført ordre, vil du modtage en bekræftelse pr. mail. Så det er vigtigt med korrekt e-mail adresse. Når din ordre er pakket, vil du modtage en mail fra GLS med et track and trace nummer, så du altid kan følge din ordre. Alle varer sendes som pakkepost med GLS. Alle pakker er forsikret hele vejen frem til udleveringen.

Vi leverer indenfor Danmarks grænser samt Grønland, Færøerne og til EU. Ved udsalg, ferie og lignende, kan leveringstiden dog være længere. Varerne sendes ikke pr. efterkrav. Vi har ikke mulighed for at videregive oplysninger til GLS, hvis du f.eks skriver i bemærkninger, at du gerne vil have pakken leveret i garagen. Her skal du lave en speciel aftale med GLS, hvor de kan lægge din pakke, hvis du ikke er hjemme.

Afhentning hos pakkeshop
Hvis du ikke afhenter din pakke ved pakkeshop inden henlæggelsesfristen udløber, og pakken herefter returneres til os, vil vi meget gerne fremsende din pakke til dig igen – dette dog mod betaling af alle fragtomkostninger – og der vil blive trukket 100kr. ved penge retur da en IKKE afhentet pakke koster os 2xfragt hvis vi skal sende den retur til dig. Og afhenter du ikke pakken anden gang vi fremsender den vi der blive fratrukket 150kr. da det så er 3xfragt vi skal betale. Det samme gælder, hvis du er kommet til at oplyse en forkert adresse. UMAME er ikke ansvarlig for at varerne kommer frem, hvis de er afsendt til en forkert oplyst adresse. UMAME sender som pakkepost og derved kan vi spore din pakke ved et track and trace nummer. UMAME kan endvidere ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS.

Forsendelse som brev i Danmark
Hos UMAME tilbyder vi IKKE afsendelse med brev i Danmark. Alt vores tøj bliver afsendt som pakkepost (GLS) med Track and Trace.

Forsendelse med brev til udlandet
Skal din pakke sendes til udlandet med brev, skal du være opmærksom på, at det er uden forsikring og at pakken max. må veje 2 kg. Da den ikke er forsikret, er der heller ikke mulighed for at få track and trace på pakken.

– – Fragtomkostninger & TOLD – –

UMAME benytter anerkendte firmaer til transport af vores pakker og fragtpriserne er som følger:

Pakke med forsikring:
Levering til pakkeshop i Danmark: fra 29 DKK ved køb for 799,-
Levering til pakkeshop i Danmark: fra 39 DKK ved køb for 400 til 799,-
Levering til pakkeshop i Danmark: fra 59 DKK ved køb for under 399,-
Levering til firma-adresse i Danmark: 69 DKK
Levering til privat adresse i Danmark: 89 DKK

Pakke levering til SVERIGE: 79 DKK

Pakke levering til TYSKLAND: 129 DKK

Pakke til FINDLAND, HOLLAND, LUXENBORG, ØSTRIG:
Privatpakke: 129 DKK

Pakke levering til øvrige EU: DKK 129 DKK

Levering til GRØNLAND:
Brev max. 2 kg. uden forsikring: 169 DKK
Forsendelse med forsikring, max. 2 kg – 4-6 dage levering med fly: 229 DKK
Forsendelse med forsikring, max. 5 kg – 14-17 dage levering med skib: 229 DKK

ØVRIGE UDLAND:
Brev max. 2 kg. uden forsikring: 199 DKK
Forsendelse med forsikring: 279 DKK

Ved breve over 2 kg, vil det blive sendt med pakke på skib i stedet for brev.
Ved pakker over 4 kg, vil det blive sendt som pakke på skib i stedet for pakke med fly.

Levering til NORGE + ISLAND + FÆRØERNE:
Brev max. 2 kg. uden forsikring: 150 DKK
Forsendelse max. 2 kg med forsikring: 300 DKK

Ved breve over 2 kg, vil det blive sendt med pakke på skib i stedet for brev.
Ved pakker over 4 kg, vil det blive sendt som pakke på skib i stedet for pakke med fly.

Toldoplysninger, afgifter og momsrefusion
Ved levering i et anden land udenfor EU kan der komme told og afgifter. Disse udgifter skal du selv afholde. Toldreglerne er forskellige afhængig af, hvilket land du bestiller fra, så kontakt toldmyndighederne inden bestilling så du kender proceduren.

Ved momsrefusion kan der gå fra 0-20 hverdage (14+14 dage) fra vi fremsender dine varer og før refunderede penge kan ses på din konto (helt op til 45 dage ved brug af Mastercard, Visa, m.v.). Vi udbetaler penge hver gang vores bogholder er i huset.

EU:
 ingen told

Udenfor EU:
 Kontakt lokale toldmyndighederne

– – Returpolitik / ombytning- –

– 45 dages ombytning ved valg af tilgodebevis.
– 14 dages fuld returret og penge tilbage på alle varer.


– JULEGAVER som er købt fra den 15. oktober byttes til og med 10. januar. Her tilbyder vi FULD RETURRET på alle ikke nedsatte varer – dvs. PENGE RETUR på ikke nedsatte varer frem til 10. januar. Vi udbetaler IKKE penge på nedsatte varer, som overstiger vores 14 dages fuld returret – herunder varer som er købt med rabatkode. Her vil der blive lavet et tilgodebevis til senere brug i shoppen.

Ved returnering skal varen være i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den – dvs. i ubrugt stand, i original emballage og med hængemærker på. Varen pakkes forsvarligt ind, så den ikke bliver beskadiget under returtransporten. Ses der tegn på, at mærkaterne på varen har været forsøgt fjernet eller helt er fjernet, anses varen som værende taget i brug og kan derfor ikke byttes eller returneres. Skal du refundere sko, bedes du pakke skoæsken forsvarligt ind. Denne må ikke bruges som direkte forsendelse. Posen, som du modtager dine varer i er lavet, så den kan bruges to gange. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varer, og dette sker på egen risiko. Du vil endvidere modtage en bekræftelse fra os, når vi modtager din returvare.

Dine returvarer SKAL sendes retur til adressen:
umame.dk /borest aps
Vorrevej 30
8541 Skødstrup

Vi anbefaler på det kraftigeste at man bruger POSTNORD elle GLS til at sende pakker retur til os. Vi har IKKE en aftale om levering med BRING og DAO og da vi IKKE er ret tit på vores lager, kan de IKKE levere pakker til os på en sikker måde. Så i kan med STOR SANSYNLIGHED forvente at få pakken retur fra DAO og BRING.

Vi afhenter IKKE pakker på posthuset eller i pakkeshops – så send altid din pakke til vores adresse med omdeling.

Omkostninger til returnering afholder du selv og du kan købe en retur label til 50 kr lige her: POSTNORD returlabel

Vi tilbyder IKKE afhentning af varer og levering af returvarer på vores adresse. Alle pakker skal sendes til vores adresse, enten med POSTNORD eller GLS. Vælger man alligevel at lægge sine returvarer uden for vores dør på vores adresse, er det på eget ansvar for tyveri og evt. fugt skader på tøjet – det dækker vi ikke.

Fortrydelsesret
Som kunde kan du som hidtil IKKE længere fortryde et køb ved blot at undlade at modtage pakken, eller ved at undlade at afhente pakken i den valgte pakkeshop eller på posthuset. Kommer varen retur til UMAME vil vi kontakte dig med henblik på at få afklaret om du ønsker den givne vare. Fortryder du købet skal du selv stå for denne omkostning. Dette gælder også hvis du selv returnerer varen. Har du fortrudt et køb og ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du inden for de første 14 dage efter modtagelse af varen, give os besked om, at du fortryder dit køb. Herefter har du yderligere 14 dage til at returnere varen til os. Det er kunden, som har bevisbyrden for, at fortrydelses er meddelt rettidigt inden for fristen på de 14 dage. Bestillingsvarer kan ikke returneres eller byttes til anden vare. Var din vare beskadiget ved modtagelsen, eller har du fået en forkert vare eller størrelse i forhold til det bestilte, beder vi dig udfylde retursedlen og sende os varen. Du bedes her benytte den forudbetalte returlabel, som fulgte med din ordre. Returfragten vil naturligvis være gratis. 
Se evt. – www.forbrug.dk/fortrydelseret – for yderligere information…

Retur – Quick guide – sådan gør du

  1. Udfyld online hvad du sender retur – lige her: umame.dk/retur
  2. Udfyld punkterne fra 1-3. Punkt 4 kan du vælge at printe ud. Retursedlen er KUN en returseddel som indeholder din afsenderadresse samt vores modtageradresse + en stregkode med dit RMA nummer (returnummer) Denne seddel er IKKE en pakkelabel til forsendelse. Du skal derfor HUSKE PORTO eller anden form for pakkelabel, som gerne indenholder et Track & Trace nummer for din sikkerheds skyld.
  3. Pak dine returvarer forsvarligt ind.
  4. Vedlæg din Packing Slip, som fulgte med din ordre. Skriv gerne herpå om du ønsker penge retur eller et tilgodebevis. Og hvis du ikke har den Packing Slip, så skriv tydeligt ordrenummer og kontakt oplysninger så vi ved hvem der sender pakken retur til os.
  5. Vi anbefaler på det kraftigeste at man bruger POSTNORD elle GLS til at sende pakker retur til os. Vi har IKKE en aftale om levering med BRING og DAO og da vi IKKE er ret tit på vores lager, kan de IKKE levere pakker til os på en sikker måde. Så i kan med STOR SANSYNLIGHED forvente at få pakken retur fra DAO og BRING.
  6. Aflevér pakken i en pakkeshop. Husk altid at få kvittering for din indleverede pakke. Det er dit ansvar at opbevare pakkenummeret med dit Track and Trace nummer til fragtselskabet.
  7. RETURVARER sendes til:
    umame.ak / borest aps
    Vorrevej 30
    8541 Skødstrup

Vi afhenter IKKE pakker på posthuset eller i pakkeshops – så send altid din pakke til vores adresse med omdeling.

Omkostninger til returnering afholder du selv og du kan købe en retur label til 50 kr lige her: POSTNORD returlabel

Vi tilbyder IKKE afhentning af varer og levering af returvarer på vores adresse. Alle pakker skal sendes til vores adresse, enten med POSTNORD eller GLS.

Når vi modtager din returvare, vil du modtage en bekræftelse for modtagelsen pr. mail.

Ved penge retur kan der gå fra 0-20 hverdage (14+14 dage) fra vi fremsender og du anmelder din returnering, før refunderede penge kan ses på din konto (helt op til 45 dage ved brug af Mastercard, Visa, m.v.). Vi udbetaler penge hver gang vores bogholder er i huset.

Tilgodebevis

Ombytning – hvordan ?

Send din vare retur og læg samtidig en ny ordre i shoppen. Ved at lægge en ny ordre med det sammen kan vi sende din nye vare hurtigt og du undgår at varen bliver udsolgt. På umame.dk/retur kan du vælge om du ønsker pengene retur eller om du ønsker at få et tilgodebevis. Tilgodebeviset kan du bruge på et senere tidspunkt når du har brug for det.

Refundering ved tilgodebevis
Ved brug af tilgodebevis bliver der IKKE udbetalt penge (hvis gavekortet er brugt efter vores normale refunderingsfrist som er 14 dage fra købstidspunket udbetales der penge / ved tilgodebevis udbetales aldrig penge). I stedet for bliver der lavet et NYT tilgodebevis på det beløb som svarer til de returnerede varer.

Bytte til anden størrelse eller anden vare
Ønsker du at bytte varen til en anden størrelse eller en helt anden vare, beder vi dig gå ind på www.umame.dk og genbestille varen i den ønskede størrelse/farve. På denne måde er du sikker på hurtig levering, samt at din faktura passer overens med det bestilte.

Returvarer sendes til:
umame.dk / borest aps
Vorrevej 30
8541 Skødstrup

Omkostninger til returnering afholder du selv og du kan købe en retur label til 50 kr lige her: POSTNORD returlabel

Spørgsmål vedr. returvarer

Har du andre spørgsmål, som du ønsker svar på, kan du naturligvis altid kontakte os på umame@borest.dk. Alt kontakt bedes være på MAIL, da vi desværre ikke har meget tid til telefon. Vi tager primært telefonen i tidsrummet 10-11 på alle hverdage, men det kan desværre godt være svært at komme igennem.

– – Julegaver – –

Vi tilbyder FULD RETURRET på alle ikke nedsatte varer – dvs. PENGE RETUR på ikke nedsatte varer købt fra. d. 15. oktober og frem til 10. januar. Vi udbetaler IKKE penge på nedsatte varer, som overstiger vores 14 dages fuld returret – herunder nedsatte varer samt varer som er købt med rabatkode. Her vil der blive lavet et tilgodebevis til senere brug i shoppen.

– – Reklamation – –

Eventuelle mangler eller fejl på en vare SKAL meddeles UMAME i rimelig tid efter du har opdaget manglen eller fejlen ytrer sig. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en mangel eller en fejl, skal du straks rette henvendelse til os. Kontakter du os ikke inden du sender din reklamation retur, forbeholder vi os retten til at afvise din reklamation. Vi vil aldrig godkende en reklamation, som er sendt til os uden varsel enten pr. mail eller telefon. Benytter du samtidig vores forudbetalte returlabel, vil du blive fratrukket 50 kr. Du har 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation/reklamationens omfang. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produkterne, slidtage, forkert vask i henhold til vaskeanvisninger eller skadeforvoldende adfærd. Vi beder dig udfylde retursedlen som fulgte med din ordre og skrive på ordren at det er en reklamation. Du bedes sende os varen samt en beskrivelse af fejlen. Du bedes her benytte den forudbetalte returlabel, som fulgte med din ordre. Returfragten vil naturligvis være gratis, hvis du har kontaktet os inden.
Vælger du selv at sætte frimærker på din returvare, som overstiger vores pris på vores egen returlabel, vil du max få refunderet 50 kr.

Det er dig, der skal bevise, hvor og hvornår du har købt varen, og hvad du har betalt for den. Gem derfor din kvittering i mindst de to år, hvor reklamationsretten gælder. Vær opmærksom på at der ikke er reklamationsret på perler, pailletter, nitter, sten og andet pynt. Destroyede effekter på modevarer samt hullede jeans m.v. – og brugen heraf/herunder risiko for ødelæggelse, er heller ikke omfattet af reklamationsretten. Se evt. – www.umame.dk/forbrug.dk – for yderligere information…

Returvarer sendes til:
umame.dk / borest aps
Vorrevej 30
8541 Skødstrup

Omkostninger til returnering afholder du selv og du kan købe en retur label til 50 kr lige her: POSTNORD returlabel

– – Persondata – –

Sælger er underlagt den danske persondatalov og enhver behandling af persondata sker under iagttagelse af persondataloven. Sælger er, jf. Persondataloven, at betragte som dataansvarlig for de oplysninger, der registreres om Kunden og besøgende på Sælgers hjemmeside. Ingen personlige oplysninger, der registreres af Sælger, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand, bortset fra videregivelse der er nødvendig til at opfylde aftalen fx videregivelse af oplysninger til fragtfirma m.fl.. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Sælger. På hjemmesiden anvendes cookies til styring af indholdet i indkøbskurven og andre funktionaliteter. En cookie er betegnelsen for en fil, som gemmes på Kundens PC. Det er desuden muligt at oprette en kundeprofil på hjemmesiden, som kan gemme Kundens adresseoplysninger til næste besøg. På hjemmesiden anvendes endvidere cookies til log-statistik. Ved log-statistik forstås, at et statistik-system opsamler anonyme informationer, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende hjemmesiden har haft fra hvilken hjemmeside, den besøgende kommer fra, hvor de kommer fra (online-annonce-kampagner, banner-annoncer, links mv.), hvor mange sider og hvilke der åbnes på Sælgers hjemmeside, samt fra hvilke sider/undersider hjemmesiden forlades osv. Cookies anvendes kun til det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionaliteter, og herigennem gøre købeoplevelsen så let og brugervenlig som mulig, samt for at måle effektiviteten af markedsføringstiltag (annonce-kampagner mv.). Desuden registreres Kundens IP-adresse, hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Nyhedsmail
Tilmeld dig nyhedsmailen og få som en af de første info om de nyeste varer og gode tilbud. Nyhedsmailen modtager du kun, når du udtrykkeligt har sagt ja tak hertil. Hvis du ikke længere ønsker at modtage nyhedsmailen kan du afmelde det igen. For at du kan indgå en aftale med os via websitet er det nødvendigt at du registrerer dig med følgende personlige oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse.

– – Forbehold – –

UMAME tager forbehold for udsolgte varer, lagerstyringsfejl, trykfejl, prisændringer mm. Alle billeder/produkter er gengivet så godt som muligt, men computerskærme er kalibreret forskelligt og kan derfor gengive farverne forskelligt. Så lever produktet ikke op til din forventning har du selvfølgelig ret til returnering – jævnfør regler for returnering af varer. Billederne brugt på webshoppen er vores egne og dermed IKKE tilladt at bruge for andre end kidstyle.dk. Billederne på webshoppen er digitalt beskyttet med DIGIMARC /© 2010 vinde.dk Ved tag x -antal betal for x-antal, samt andre kampagner, hvor der medfølger gratis gave ved køb over x-antal kroner skal du ALTID returnere den gratis gave du har fået, hvis du returnere en vare fra en ordre indeholdende gratis gave. Hvis du returnerer en af varerne uden at returnerer den gratis vare du har fået, modregnes beløbet for gratisvaren før dit tilgodehavende tilbagebetales. Vi tilbagebetaler ligeledes ikke penge for en vare, som du har fået gratis. Kampagne- og rabatkoder kan IKKE bruges ved køb af gavekort.

Gavekort og tilgodebeviser
Alle gavekort og tilgodebeviser udløber 3 år efter udstedelsedatoen. . Og på grund af de nye GDPR regler, opbevarer vi ikke informationer ved køb i ret lang tid og kan derfor ikke hjælpe med søgningen efter dette i vores systemer. 

Lovvalg og værneting
Enhver tvist mellem parterne skal afgøres efter dansk ret med Retten i Århus som rette værneting

Justering af priser på UMAME
I specielle perioder kan vi justere priser OP og NED. Hvis du som kunde oplever dette, vil du selvfølgelig få varen til den billigste pris. Dog udbetaler vi aldrig penge kontant, men laver et tilgodebevis, som du kan bruge på vores shop. Tilgodebeviset vil blive lavet pr. mail. Det er dit ansvar som kunde at gøre os opmærksom på dette. Det gøres ved at sende en mail til kundeservice på: umame@borest.dk

Kampagnekoder
I specielle kampagner og kortfristede perioder, vil du opleve, at du kan opnå rabat ved brug af en kampagnekode. Du SKAL blot være opmærksom på følgende: – du skal indskrive koden inden købet, for at koden gælder i dit køb
– det er dit ansvar af indskrive koden korrekt og efter givende retningslinier
– det er din egen forpligtelse at passe på og gemme koden inden brug
– at koden ikke er udløbet / blevet for gammel inden du bruger den
– når du bruger en kampagnekode er varen nedsat. Vi udbetaler ikke penge på returvarer som overstiger vores 14 dages returret. Her vil der blive  lavet et tilgodebevis til senere brug.

UMAME kan IKKE efter købet – hvis en at ovenstående punkter ikke er overholdt – give kompensation herfor.

Hvis du mener, at alle ovennævnte betingelser er opfyldt, kan du sende en mail til os med et billed eller tekstmail af den brugte kampagnekode. Herefter vil vi undersøge om vi er medskyldige i, at du ikke har kunnet bruge koden som anvist. Hvis dette er tilfældet vil vi selvfølgelig genoverveje situationen og tage kontakt til dig efterfølgende.

– – Spørgsmål – –

Vi håber, at du vil blive tilfreds med dit køb på UMAME. Har du spørgsmål eller kommentar, kan du naturligvis altid kontakte os på umame@borest.dk eller på tlf. 42 71 70 03. Alt kontakt bedes være på mail da vi desværre ikke har meget til til telefon. Dog tager vi primært telefonen i tidsrummet 10-11 på alle hverdage.

– – Dansk Arbejdsplads – –

umame.dk er en DANSK ARBEJDSPLADS. Vores lager ligger i Danmark, og vi betaler danske lønninger samt dansk moms og skat. Så husk at støtte de danske virksomheder der bidrager til det danske samfund.