Guess – nyt brand på webshoppen!

Logo triangle, fashion, umame, teens, brands, mode, traning, danmark, outlet, kvinder, mænd

umame.dk har fået endnu et nyt modebrand på shoppen – Guess. Modemærket er kendt for sit eksklusive tøj og sine flotte og innovative designs. Med sine moderne kollektioner og fede udtryk er det et meget populært tøjmærke. Passion og eventyr er noget, som Guess har fokus på, og det kan også ses i deres tøj. De er kendte for at designe et ungt og eventyrlystent look. De laver både feminin mode blandet med sporty styles og kreative designs. De laver modetøj både til mænd og kvinder og er ligeledes lige begyndt at lave modetøj til børn.

Hvor kommer mærket fra?

Guess blev stiftet i 1981 af Georges Marciano i Los Angeles. Det hele startede med, at han designede deres signatur-styles, stenvaskede denims, som både var mere behagelige at bære og havde bedre pasform, end hvad deres konkurrenter kunne tilbyde. I starten var det Georges sammen med sine tre brødre, der styrede virksomheden. Georges designede tøjet, Maurice stod for produktudviklingen, Armand for distributionen og til sidst stod Paul for reklame. De flyttede sammen til Los Angeles i Californien for at åbne deres første butik. De ville kort sagt opleve den amerikanske drøm. De er oprindelig vokset op i Sydfrankrig, hvorfor deres tøj er præget af europæiske modetendenser.

Du genkender Guess ved deres signaturlogo, den flotte trekant med røde kanter, logotekst inde i og med et spørgsmålstegn ved spidsen, der peger nedad. Det er et logo, som de fleste genkender. Guess betyder netop ”gæt” på dansk. Navnet blev til, da brødrene i en periode hver dag kørte forbi et stort reklameskilt i Los Angeles. På skiltet stod der: ”Guess what’s in our new Big Mac?” “Gæt, hvad der er i vores nye Big Mac” på dansk. Det startede en diskussion, og du kan jo gætte, hvad det nye navn blev!

Det, som startede med jeans, er nu blevet til et helt univers med modetøj og accessoires. Deres tøj udtrykker både selvsikkerhed og kant, og har samtidig et ungt udtryk. Med superlækre materialer er det en fornøjelse at bære deres tøj, som giver et udtryk af eksklusivitet og modebevidsthed. Deres tøj kan både bruges til træning, hverdag og fest. Målet med brandet var at kombinere Hollywoods glamourøse stil sammen med det franske chic-mode, hvilket man i den grad kan sige, at de har opnået.

Innovative idéer for mere bæredygtighed i tøjbranchen

Bæredygtighed og klimavenligt tøj er så utroligt vigtig i verden i dag, og det er noget som Guess også har stort fokus på. De bruger ikke kun deres innovative sider til nye designs, de bruger dem også til at hele tiden udvikle bæredygtig produktion i tøjbranchen. Vandeffektive teknologier og reduceret kemikalieforbrug er nogle af de klimavenlige ting, som Guess går op i. De prøver også at lege med nye bæredygtige materialer. De bruger ligeledes økologisk bomuld i deres tøj. De har også en bæredygtig plan, hvor de fokuserer på hele værdikæden, altså både på bæredygtighed hos kunderne, produktionen og leverandørerne. På den måde vil de være med til at skabe en bedre fælles fremtid.

Guess hos umame

Hos umame kan du finde både de klassiske t-shirts med signaturlogoet, behaglige sweatshirts, de meget populære sweatpants samt flotte tights. Du kan klikke på brands, og se hele udvalget af tøj fra Guess, eller filtrerer, hvis du vil kigge på tøj til mænd eller kvinder, eller en specifik størrelse. Brandet kommer i størrelserne XS – L, hvor XS svarer til en str. 164.

Du kommer direkte til det flotte udvalg ved at klikke her!

God fornøjelse med inspirationen fra Guess!

Skrevet af Lovisa Thorstensson d. 23-03-2021 i Brands, Tøj & mode